Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Jeugd in Actie - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Jeugd in Actie - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Jeugd in Actie

14 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Shepstone

Vandaag hebben we weer een mogelijkheid om een update te geven. De tijd in Zuid-Afrika is heel bijzonder. Jammer genoeg kunnen we jullie niet alles laten zien, want we maken zoveel mee!
Gisteren zijn we opnieuw naar de Khula-creche geweest, waar we onvangen werden met keiharde aanbiddingszang. Geweldig, zoals deze mensen hun geloof leven! Bij Khula was gisteren niet alleen creche, maar ook clinic. Dat betekent dat er een dokter, een verpleegkundige en soms ook een tandarts komen om kleine medische problemen te verhelpen. Ook komen moeders met hun kleine kinderen voor een afspraak bij het "consultatie-bureau". De sociale en mixgroep hebben samen sandwiches klaargemaakt om uit te delen en een lekkere fruitsalade. De mensen wilden het graag hebben!
De kindergroep heeft in de ochtend een programma gedraaid op de creche. De kinderen kennen nu "Lees je Bijbel, bid elke dag" in het Engels. Ook hebben de kinderen een vlaggenlijn geknutseld om de boel binnen op te vrolijken. De lunchpauze hebben we gebruikt om tekeningen op de ramen te schilderen. Iets wat voor ons heel normaal is op een creche of basisschool, maar hier compleet nieuw. En dat levert dan de nodige argwanende blikken op van de Zulu's. Tot manager Ally enthousiast binnenkomt. Dan krijgen de dames door dat ze voorlopig de ramen niet hoeven te zemen aan de binnenkant. We hebben nog nooit zoveel halleluja's achter elkaar gehoord! Wie weet wordt dit de nieuwe trend in Afrika...In de middag kwamen de schoolkinderen. Zij krijgen eerst eten en daarna hebben we samen spelletjes gedaan, getekend en gedanst. Wat kunnen de Zulu's dansen, een groot feest!
Inmiddels gaat de bouw van de nieuwe creche bij oma Ruth prima. Dinsdag zijn de binnenmuren gemetseld en zijn gaten gegraven voor de omheining. Dat is gisteren verder afgemaakt. Daarnaast vermaakt het bouwteam zich opperbest met de kinderen van de creche en oma Ruth, de grootste heldin van Zuid-Afrika, volgens Mark (maar dan zonder cape). Zij zegent de bouwers de hele dag door: "The Lord bless you". De kinderen vinden het geweldig om een rondje mee te rijden op de kruiwagen en komen vaak checken hoe het gaat met de bouw. De dankbaarheid die we krijgen is overweldigend!
Vandaag gaan we op bezoek bij een hospice voor Aids-patienten. Daar voeren we het drama op als het even kan en kunnen we de mensen bemoedigen met zang en gebed. Vanmiddag gaan we schilderen bij Rehoboth. Daarover later weer meer!

• 14 Augustus 2014 - 11:49

Corine:

Oooo wat verrast ik zie dat jullie een aantal foto's en een nieuw verslag hebben geplaatst!!
    Weer bedankt voor jullie moeite!
    Heel leuk om te lezen en te zien ;) ;)

Groetjes uit Nederland

• 14 Augustus 2014 - 11:58

Jeugd In Actie :

Bedankt! Het is gelukkig eindelijk gelukt om wat foto's te uploaden. Dan kunnen we jullie meer laten zien, geniet ervan!

• 14 Augustus 2014 - 12:47

Nelianne En Henk:

wat heerlijk om over jullie bezigheden en alles wat jullie meemaken te lezen, we missen wel onze clown in huis en natuurlijk ook zijn vriendin, we genieten met jullie mee.

heel veel liefs uit Zevenhoven, en Gods zegen voor jullie allen en het werk dat jullie doen.

• 14 Augustus 2014 - 14:37

Jermaine:

Goed dat jullie veilig zijn aangekomen leuk om de foto's te zien dan kunnen we ook nog zien wat jullie doen,
    super!! maak het leuk en nog veel plezier!!

• 14 Augustus 2014 - 14:41

Nick:

Ha Nederlandsche hangjongeren,

Leuk om bij te lezen en ook erg fijn om wat foto's te zien. Geeft toch een veel betere indruk dan alleen het verhaal. Fijn te lezen dat het goed gaat, hoe is de sfeer daar? Wat eten jullie, nog niemand ziek geworden?

Tot snel!

• 14 Augustus 2014 - 20:12

Kees En Alita:

Lieve mensen,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en niet te vergeten de bijpassende foto's.
    We kijken telkens op de site of er alweer wat " nieuws " op staat.
    Bijzonder wat jullie allemaal mogen zien en meemaken met elkaar.

Een ♥ groet !

• 14 Augustus 2014 - 20:22

Marcel En Renate:

Wat gaaf om te lezen over het mooie werk wat jullie verrichten in Zuid- Afrika!!

Geniet van deze fantastische ervaring en nog een fijne tijd toegewenst.

• 14 Augustus 2014 - 21:07

Dirk En Gerda:

Hallo allemaal,
    Fantastisch om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Het moet een hele ervaring zijn.
    Een fijne tijd verder.

• 14 Augustus 2014 - 21:29

Tineke:

Ja ik ben het met de andere schrijvers eens, leuk die foto`s.
    Die Rik zorgt OOK nog voor de interne mens.
    Maak er een leuke tijd van.

• 14 Augustus 2014 - 22:59

Trudy En Piet:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Foto's maken het af.
    Gezegende tijd gewenst.

• 14 Augustus 2014 - 23:11

Trudy:

Jullie hebben dit bericht niet aan facebook gelinkt!

• 15 Augustus 2014 - 11:34

Tante Jo ( Van Esther):

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    En wat een ervaringen allemaal, zullen jullie vast niet snel
    en denk wel nooit meer vergeten!
    Succes met al jullie inspanningen en veel plezier verder.

• 16 Augustus 2014 - 11:43

Baukje Den Hartogh:

Ha allemaal!

Net ontdekt dat jullie op deze site jullie belevenissen delen; gaaf!
    Wat fijn dat jullie activiteiten met zoveel enthousiasme ontvangen worden.
    Dat alleen geeft al veel voldoening.
    We genieten een beetje mee op afstand ...
    Geloof en liefde doorbreekt alle grenzen; dat zie je maar weer!
    Veel sterkte en plezier bij het goede werk ,
    verbonden door onze gebeden bij de Vader!

• 16 Augustus 2014 - 15:47

Familie Roest:

Erg leuk om te lezen over jullie belevenissen in Zuid Afrika! Heel veel plezier toegewenst!

• 16 Augustus 2014 - 17:34

Cor En Rita Van Wengerden:

Hoi allemaal,

we kijken elke dag of er weer wat op staat van jullie en we hopen op een paar leuke foto's. Heel veel succes !

• 16 Augustus 2014 - 20:38

Frank Grevers:

geweldig om te lezen dat jullie het werk verder voortzetten, gaaf om Ruth weer te zien, wat een prachtig mens is dat toch, veel zegen jullie allen gewenst,

• 17 Augustus 2014 - 11:41

Ria De Groot:

Wat een fantastischer dankbaar werk doen jullie allemaal, en wat doen jullie een ervaring op, het leven is er zoveel anders dan bij ons, ik wens jullie alle goeds toe !!
    Groetjes van Martien en Ria de Groot uit Nieuwkoop

• 17 Augustus 2014 - 16:55

Jeugd In Actie :

Het klopt dat de berichten niet meer aan facebook zijn gelinkt. Helaas lukt het ons niet met deze internetverbinding om in te loggen op facebook. We hopen dat iedereen zo ook op de hoogte is. Maar als mensen toch alleen op facebook kijken: Pass the message on!

• 18 Augustus 2014 - 09:27

Nelleke:

Hoi lieve luitjes

Wat gaaf om de foto's te zien van de crèche , ik heb dan wel even een brok in mijn keel ,we missen de donkeren mensen best wel .
    Gaaf dat het werk niet stil ligt maar dat jullie er mee door gaan top.
    De ramen van de crèche zien er ook gezellig uit.
    Geniet nog van de mooie mensen.

groetjes Nelleke [van de vorige groep]